Ny vän

En ny vän som jag och Rasmus fick besök av igår. Katten hade stolt släpar en livrädd lite halvt skadad pippifågel. Jag och Rasmus var helt uppspelta då vi inte riktigt kom fram till någon bra idé att få ut den lilla fågeln då den levde. Efter vi fått ut katten så försökte vi peta lite på fågeln och med en skadad vinge flaxade han/hon omkring och landade tillsist under min soffa, då tänkte vi.. "Hur ska vi få ut den här ifrån"? Rasmus gick ut och hämtade en kvast och stack in och försökte leda pippin ut ur soffan och fram till uterummet, efter lite om och men, skrikande och hoppande kom den ut. Sitter fortfarande och funderar på ifall den överlevde eller om han led till döds :(
Självklart ska detta hända när mamma och pappa är bort, min pappa är nämligen den ända dom inte stissar upp sig för sånt här. Men vi klarade det, duktiga som vi är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0