Ett sorgligt farväl

Igår var en tråkig dag för alla. Vi skulle säga hejdå till våra nya vänner som skulle tillbaka till Kina. Vissa skulle dock resa lite i Europa först. Men klockan halv 2 körde jag och Olivia vår kines in tillsammans med Jocke och några andra kineser som skulle till Tjeckien tror jag. Det var med klumpen i hjärtat att säga hejdå faktiskt. Men tanken att vi ses igen om ynka 6 veckor så gick det snabbt över. Troligtvis kommer det bli jobbigare när vi säger farväl efter fyra veckor i Kina då man vet att vi förmodligen aldrig kommer att ses igen.
Jag och Olivia har haft 2 bra veckor tillsammans där vi växt som människor båda två och eftersom vi tillsammans har fått "ta hand om" två kineser så har vi även växt som kompisar. Vilket känns bra! Vi är som syskon, bråkar som fan ena sekunden och andra kan vi skratta åt det. Som vi sa igår, vi är som ett gift par, man måste kunna hata för att älska!!!
 
Igår var jag tillsammans med Vikebrant släkten och firade Rasmus kusin som fyller 12 år. Mycket trevligt men jag höll på att somna hela tiden då jag var så himla trött. Tanken att jag skulle upp tidigt för jobb gjorde saken bara sämre. Jag och älsklingen gick hem lite tidigare för att köra hem till mig där vi nu tillsammans ska bo i knappt två veckor. Mysigt och bra!
Kändes hemskt att bara lämna honom i den varma sängen i morse, men vad gör man inte för pengar. ;p nä, allt har gått bra och nu sitter jag på jobb och väntar på att dem sista ska äta upp frukosten så jag sen kan städa rummen så jag sedan kan köra hem till min älskling, byta om och sedan åka och handla, fylla kylskåpet lite så vi klarar oss :)
Ha det så bra tills vi hörs igen. PUSS OCH KRAM
 
Jag, Olivia och våra söta kineser Daisy och Nicole
 
Hela gänget samlade.
 
Innan vi lämnade av dem på bussen som skulle ta dem till Köpenhamns flygplats.
 
Fredag dag i skolan gjorde vi paper cut, mitt resultat ser ni nedan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0